Mini patří mezi „stylovky“. Nový Mini Cooper S má pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 litru s turbodmychadlem TwinScroll, přímým vstřikováním benzínu a vysokým kompresním poměrem vyvine maximální výkon 128 kW.
Mini Cooper S se více zaoblil, světlomety zakulatily, maska nafoukla a zmohutněla, boky zpevnily a zadní sdružené svítilny zvětšily. V interieru se moc velké změny nestaly. Palubní desce vládne obrovský, centrálně umístěný rychloměr s širokým řádkovým displejem a oranžovým podsvícením, za volantem se krčí otáčkoměr s dvojicí malých displejů zobrazujících informace z palubního počítače.
Jízda v Mini Cooperu S stále připomíná jízdu v motokáře. Úpravy podvozku zahrnují větší rozchody kol či delší rozvor, ale tuhost se nezměnila, spíše Coooper S ještě malinko přitvrdil. A to ve všech ohledech. Retro hatchback postavený na 17palcových kolech pochopitelně sedí na silnici jako přikovaný.